Info

 

 

 

Een succesvol marketingbeleid

 

Het is eigenlijk heel simpel, om te beginnen zou elke marketeer steeds de volgende vragen moeten stellen en beantwoorden voor een succesvol marketingbeleid:

 

- Hoe zoekt mijn doelgroep?

- Hoe leest mijn doelgroep?

- Hoe beweegt mijn doelgroep?

- Hoe kijkt mijn doelgroep?

- Hoe koopt mijn doelgroep?

 

Zet de behoeften en het gedrag van de consument centraal. En beantwoord deze vragen dus vanuit de consument, niet vanuit het kanaal!

De kanaalkeuze komt pas daarna, als je weet hoe je consument zich gedraagt.

 

Dit is althans mijn persoonlijke mening.

 

Media Planning en Buying

 

De verschillende taken kunnen onderverdeeld worden als volgt:

 

VOORBEREIDENDE TAKEN

- Verzamelen en verwerven van alle nodige informatie

- Het verlenen van media advies

 

UITVOERENDE TAKEN

- Opstellen van een algemeen mediaplan

- Opstellen van een mediaplan voor een printcampagne

- Opstellen van een mediaplan voor een audiovisuele campagne

- Het reserveren van ruimte in de media

- Opvolging

 

ONDERSTEUNENDE TAKEN

- verzamelen van nieuwe informatie in belang van de klant (informatie i.v.m. de laatste veranderingen in de media doornemen)

 

 

Afbakenen van de doelgroep, een grondige selectie van de media, boekingen van de reclameruimte, controle op het verschijnen, budgetbeheer en consulting.

 

Offices:

Ooidonkdreef 1A

9800 Deinze

 

Phone: +32 472/994.154

Email: info@soulmedia.be

OPENING HOURS:

Monday to Friday - 9 AM to 6 PM

BTW: BE0836.358.150